• Holttér-figyelő, hátratekintő kamera, oldalszél- és sávasszisztens a biztonságért
    • Az új Navi 50 IntelliLink Pro Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis
    • Gyárilag négyféle hosszúság, háromféle magasság és több mint 150 változat
    • Mobil iroda, okos tárolókkal, például kihúzható FlexTray kesztyűtartó-fiókkal
    • Tipikus Opel-arculat, LED-es nappali menetfénnyel a fő fényszórókban
    • Az Opelé a legfiatalabb furgonflotta a piacon, új a Movano, a Vivaro és a Combo

     

    Rüsselsheim. Modernebb és még használhatóbb lett az Opel Movano! Új, karakteres arculata félreérthetetlenül mutatja, hogy az Opel-család tagja. Sok új asszisztensrendszer és technika teszi még kellemesebbé és egyszerűbbé használójának munkáját. Ilyen a „Rear-Vision“ hátratekintő kamera, amely mindig mindent mutat. A holttér-figyelő és a sávasszisztens valamennyi közlekedő biztonságát fokozza. Mindehhez csúcsszintű csatlakoztatás és infotainment-kínálat járul; az új Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Navi 50 IntelliLink Pro hétcolos képernyője különösképpen érzékeny az érintésre. Az arra alkalmas okos telefonokat – opcióként – vezeték nélkül tölti fel a Wireless Charging. A Movano a „nagy kocsi“ az Opel könnyű haszonjármű portfóliójában – ez a típus, valamint az új Vivaro és Combo Cargo együtt a piac legfiatalabb flottáját kínálja.

    Az új Movano vezetőfülkéje egy mobil iroda! Összesen 22 rakodóhely és tároló várja a napról-napra szükséges holmit. Okos megoldások, például a 10,5 liter térfogatú, kihúzható FlexTray kesztyűtartó-fiók, könnyítik meg a munkát. Légrugós ülésen utazik és mindig fitt marad a Movano pilótája.

    Az Opel nagy furgonjának tradicionális erősségét viszi tovább az új Movano: négyféle hosszúsággal és háromféle magassággal készül, megengedett össztömege eléri a 4,5 tonnát, raktere pedig a 17 köbmétert. Gyárilag összesen 150 különféle karosszéria- és felépítmény-változat kapható. Van, amelyik öt euro-palettát is fedélzetére vehet. Szinte bármilyen igényre, akár a legspeciálisabb felhasználási profilra is találni megfelelőt. Az oldalfalak új fogantyúival és LED-es világításával még jobban kihasználható a raktér.

    „Az új Opel Movano megkönnyíti a dolgos mindennapokat. Kimondottan profiknak készült! Épp ezért összpontosítottak fejlesztőink a jármű optimalizálásával átfogó hatékonyságra, mint azt a sokféle asszisztensrendszer és technika, a kezelés tökéletesített ergonómiája, és a rakodóhelyek mutatják. A Movanóval következetesen folytatjuk könnyű haszonjárműves növekedési stratégiánkat. A nemrég bemutatott Vivaróval és a sikeresen bevezetett Combo Cargóval együtt kínálatunk a legfiatalabb a piacon. Még erősebben pozícionáljuk magunkat mindenki megbízható német szállítójármű-márkájaként“, mondta az Opel haszonjárműves főnöke, Tobias Stöver.

    Friss arculattal lép fel a Movano: új frontját a nagy, mélyen elhelyezett maszk uralja, közepén a jellegzetes prominens Opel-villám csillog. Ebből indulnak ki a karakteres krómszárnyak, amelyek a főfényszórók LED-es nappali menetfényének nyílgrafikájába mennek át.

    Az eddig eladott 170 ezer példánnyal a furgonok E-szegmensének bestsellere a Movano. Az elmúlt években végig kategóriájának első tíz helyezettje között volt. Évi 20 – 25 ezer darabbal 40 százaléknyi emelkedést produkált 2013-hoz képest. Az új, erősebb, gazdaságosabb és praktikusabb Movano jelzi, hogy mennyire fontos az Opelnek a könnyű haszonjárműves növekedés. Fontos szerepet játszik a sikeres PACE! stratégiai tervben is, amely tartósan nyereségessé teszi a márkát.

    Példás biztonság: oldalszél-asszisztens, holttér-figyelő és hátrapillantó kamera

    Oldja a vezető feszültségét és fokozza a biztonságot a járműkategóriában jórészt páratlan, először a Movanóhoz kapható sokféle asszisztensrendszer. Optimális körültekintést ad a holttér-figyelő a külső tükörben, és a hátratekintő „Rear-Vision“ kamera. Mint már az Opel Combóban is, menet közben mutatja a jármű mögött történő eseményeket – mivel válaszfalas furgonból csak a külső tükrök engednek visszapillantást, a far felső részén elhelyezett kamera mintegy átveszi a belső tükör szerepét. Képe hétcolos monitoron látható, de hátramenetbe kapcsoláskor átvált tolatókamerává. Az új kamerarendszert az „Easy Park & Sight“ csomag első és hátsó parkolási érzékelője egészíti ki.

    A holttér-figyelő például lekanyarodáskor megelőzheti az összeütközést kerékpárosokkal. A fülkéből a külső tükörben nem látható mozgó akadályokat ultrahangos érzékelők veszik észre, és LED-es figyelmeztetést villantanak fel a megfelelő oldali tükörházban. Ugyanez történik, ha a vezető kiteszi az indexet, miközben más közlekedő van a holttérben.

    Az opcionális sávasszisztens 30 km/óra fölött aktív. A szélvédő fölött kamera pásztázza a burkolati jeleket, és ha véletlenül elhagyná sávját a Movano pilótája, jelzőhanggal és az információs kijelzővel riasztja a rendszer. A beparkolást első-hátsó ultrahangos érzékelők könnyítik meg: akadály megközelítésekor egyre gyakoribb jelzőhang és műszerfali kijelzés figyelmeztet. Ha pedig van multimédia-rendszer a járműben, a mögöttes terület látható a hétcolos képernyőn.

    További fontos újdonság a Movano széria oldalszél-asszisztense. Különösen hidakon „szélfogó” egy nagy furgon, vezetője el is vesztheti felette az uralmat. Ilyenkor beavatkozik az ESP, stabilan irányban tartja a járművet, miközben figyelmeztetésül szél-szimbólumot villant fel az információs kijelzőn. Szintén alapfelszerelés az automatikus ablaktörlő, illetve világításkapcsoló.

    A biztonságot és a komfortot egyaránt szolgálja a sokféleképpen beállítható ülés – a Movano vezetője hosszú út után sem elgémberedve száll ki. A kívánságra kapható vezető- és utasoldali komfortülés állítható deréktámasza a gerincet kíméli. Ha sokat járnak rázós utakon, ajánlatos légrugózású vezetőülést rendelni, amely kiegyenlíti a hepehupákat. Rugózása a személyes igények szerint szabályozható – újabb példa arra, hogyan teszi könnyebbé és kellemesebbé a munkanapokat az új Opel Movano.

    Sokféle változat, bármilyen alkalmazásra

    Gyárilag több mint 150 változatban készül az Opel Movano: zárt áruszállító, szimpla és dupla fülkével, busz és platós teherautó, felépítményezhető padlóváz és többféle dobozos rakterű kivitel. A furgon akár 4,38 méter padlóhosszal, 2,14 méter belmagassággal és maximum 17 köbméter raktérfogattal kapható. A karosszéria kivitelétől függően a megengedett össztömeg elérheti a 4,5 tonnát, a hasznos teherbírás pedig a 2,4-et. Vontatóként is beválik a Movano: 3,5 tonnás utánfutó kapcsolható rá.

    Az ügyfelek életének megkönnyítésére még jobban és egyszerűbben használhatóvá teszi a rakteret néhány okos megoldás. A biztos be- és kiszállást új kapaszkodó szolgálja a B- és D-oszlopnál. A zárt áruszállítóba LED-es világítás kérhető. Az oldalsó tolóajtó olyan nagy, hogy átfér rajta egy euro-paletta – amelyből ötöt szállíthat el az új Movano.

    Csatlakoztatott guruló iroda

    A továbbfejlesztett vezetőfülke a modern munkahely iskolapéldája. Az új Movanóban összesen 22 rakodóhely van. A nyitott és csukott rekeszek jól kézre esnek, és az ajtózsebekkel együtt 104 liternyi térfogatúak. Különösen praktikus a szegmensben egyedülálló, kihúzható FlexTray kesztyűtartó-fiók az utasoldalon. Az ügyesen részekre tagolt fiók 10,5 literes, összehajtás nélkül rakhatók bele A4-es iratok.

    Átdolgozták a műszerfalat is, jobban integrálva az optimálisan látható és kezelhető magasságba került infotainment- és navigációs képernyőt. Ezáltal mindig a közlekedésen tarthatja szemét a vezető. Az új Movanóban mutatkozik be, és teljes csatlakoztatást nyújt az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Navi 50 IntelliLink Pro. Gyorsabban működik az elődváltozatoknál, használatát hétcolos, színes, kapacitív érintőképernyő teszi egyszerűbbé. Az okos telefonnal Bluetooth® vagy USB tart kapcsolatot. Szintén újdonság, hogy a telefont csak le kell tenni a műszerfal Wireless Charging felületére, hogy kábel nélkül feltöltődjön.